h1

Ταχυδρομείο

16/05/2010

Το δημοσιεύω χωρίς σχολιασμό. Μου το έστειλε η φίλη μου Μ.Κ.

Μεσημέρι Δευτέρας στο ελληνικό ταχυδρομείο… Λιγοστός κόσμος στην ουρά, ταχεία εξυπηρέτηση, σκέφτηκα. Ο στόχος; η αποστολή δέματος στην Αμερική… Το ζυγίζουν, το κόστος είναι μεγάλο, μου λένε. Μην ανησυχείτε, απαντώ, είναι από σχολική επιτροπή, αρκεί να κοπεί ένα τιμολόγιο…
Πάγωμα…
-Αυτό είναι αδύνατο, παίρνει πολύ χρόνο κι εδώ περιμένουν τόσοι στην ουρά…
-Μα , ξέρετε χρειάζονται τα στοιχεία του σχολείου για να πάρω κι εγώ πίσω τα χρήματά μου…
-Αποκλείεται,σας εξηγώ, είναι πολύπλοκη διαδικασία και χρονοβόρα…
– Να κοπεί ένα τιμολόγιο;
-Βεβαίως, θα πρέπει να σας κάνουμε πελάτη πρώτα, αλλά θα περιμένετε να εξυπηρετήσω όλη τη σειρά κι έπειτα εσάς…
Αποτραβιέμαι σε μια άκρη, ώσπου να τελειώσει η ουρά (γύρω στα 45 λεπτά)…
Στο μεταξύ έρχεται ένας γεράκος, αλαφιασμένος κουβαλώντας ένα δέμα. Να, να να το αφήσω εδώ είναι βαρύ…
-Στην ουρά κύριε!
-Ένα δέμα να στείλω…
– Στην ουρά…
Όταν έρχεται η σειρά του…
-Δελτίο αποστολής έχετε;
-Μάνα μου, δεν ξέρω γράμματα…
-Τι;; Και τι ήρθατε να κάνετε εδώ; Δεν ξέρετε γράμματα; Και ποιος θα σας το γράψει; Εγώ;
Νιώθω την οργή μου να ξεχειλίζει…
Και τελικά αναρωτιέμαι… ποιος από τους δύο είναι ο αναλφάβητος;
Περίμενα άλλα 15 λεπτά, το τιμολόγιο δεν κόπηκε, (έγιναν δύο προσπάθειες) βλέπετε δεν είναι δα κι εύκολο πράγμα… Κατά την έξοδό μου ο κόσμος είχε φτάσει ως το πεζοδρόμιο…

10 Σχόλια

  1. Γαμάτο ε; Τα έχει όλα και κυρίως σασπένς! Το προβληματικό σύστημα συναγωνίζεται με την προβληματική υπάλληλο για το τι φταίει περισσότερο… Χα! Και φυσικά δεν έχει happy end!


  2. Και μετά θα λένε «έκαναν τα ΕΛΤΑ προβληματική για να τα ξεπουλήσουν».


  3. Μια ερωτηση. Εαν πιστευεις οτι τα ΕΛΤΑ δεν ειναι καλα στην δουλεια τους γιατι δεν το στελνεις με μια ιδιωτικη εταιρια που θα σου κοβαν και τιμολογιο σε 2 λεπτα; Μηπως και αυτοι ειναι μαυρα χαλια;
    Ειναι ειρωνια που περιμεναμε τοσα χρονια τον ιδιωτικο ανταγωνισμο για να δουμε καλυτερες υπηρεσιες και το αποτελεσμα ειναι να ειμαστε στα ιδια. Οι δικες μου εμπειριες και στις μεταφορες και στις τηλεπικοινωνιες αυτο λενε.


    • Υποθέτω ότι η φίλη μου ακολούθησε τη λογική του μέσου Έλληνα ο οποίος πηγαίνει εκεί που ξέρει κι έχει ξαναπάει. Δεν έχει να κάνει με το αν η FedEx ή η οποιαδήποτε ιδιωτική έχει καλύτερες υπηρεσίες από τα ΕΛΤΑ ή όχι.

      Επιπλέον, είναι εντελώς τεχνητό το δίλημμα δημόσιο ή ιδιωτικό. Δεν με ενδιαφέρει πια αυτό, μου αρκεί να μην υπάρχουν μονοπώλια σε καίριους τομείς (ούτε κρατικά ούτε ιδιωτικά) και να υπάρχει δυνατότητα επιλογής ώστε να κάνω σωστά τη δουλειά μου.

      Και χωρίς να υπερασπίζομαι την ιδιωτικοποίηση των πάντων η αλήθεια είναι ότι σε κάποιους τομείς οι ιδιωτικές επιχειρήσεις έφεραν και καλύτερες υπηρεσίες και κυρίως πιο φθηνές.

      Στην τελική αν η ιδιωτική δεν μου κάνει δεν ξαναπάω να τους αφήσω λεφτά, αν δεν μου κάνει ο ΟΣΕ τι κάνω, μπορώ να σταματήσω να τον πληρώνω;


  4. Αν σε παρηγορεί, το πρώτο κομμάτι, με το τιμολόγιο και το «να σε κάνουν πελάτη» ισχύει πανομοιότυπα στο Βέλγιο.
    Το δεύτερο πάλι δεν νομίζω να συνέβαινε εδώ, ίσως επειδή υπάρχει πολύς σεβασμός στην τρίτη ηλικία.


    • Κροτ, εδώ έχει μια σειρά από παλαβομάρες όμως οι οποίες είναι για κλάματα.

      Συμφωνώ ότι τα ΕΛΤΑ ακολουθούν μια διαδικασία η οποία μπορεί να είναι αντίστοιχη με αυτό που ισχύει διεθνώς. Όμως γιατί να είναι τόσο δύσκολο να σε κάνουν «πελάτη»; Στο Βέλγιο υποθέτω δεν θα περίμενες μια ώρα στην ουρά και υποθέτω ότι όταν ερχόταν η σειρά σου το τιμολόγιο θα το έπαιρνες. Η φίλη μου δεν μπόρεσε να πάρει τιμολόγιο γιατί ήταν «κλειδωμένο» το σύστημα (ή μια αντίστοιχη παλαβομάρα!).

      Το δεύτερο πρόβλημα δεν είναι των ΕΛΤΑ αλλά του σχολείου. Το γεγονός ότι το σχολείο θέλει τιμολόγιο για να δικαιολογήσει ένα ποσό των 25 ευρώ περίπου και να τα επιστρέψει στον δάσκαλο που τα βάζει από την τσέπη του, είναι για γέλια.

      Κι αν μια τέτοια συναλλαγή μεταξύ του σχολείου και των ΕΛΤΑ ή μιας ιδιωτικής επιχείρησης ήταν η εξαίρεση δεν θα το ανέβαζα το ποστ, όμως δεν είναι. Όλος ο δημόσιος τομέας συναλλάσσεται κατ’αυτόν τον τρόπο.

      Υπάρχει το παράδειγμα καθηγητή μου (και πλέον φίλου μου) στο Πανεπιστήμιο, ο άνθρωπος πλήρωνε από την τσέπη του για έξοδα της σχολής (του μαθήματος) και επειδή από τη σχολή δεν ήταν εύκολο να του δώσουν cash τον πλήρωναν με χρώματα και πινέλα (υλικά ίσης αξίας με το ποσό που είχε ξοδέψει), τα οποία αυτός χάριζε στους φοιτητές.

      Το άλλο παράδειγμα είναι μια παραγγελία υλικών που έκανα για λογαριασμό της φωτογραφικής λέσχης της σχολής μας. Τα χρήματα θα τα πλήρωνε η σχολή και χρειαζόταν μια προσφορά για να μας εγγυηθεί τα χρήματα . Όταν από διάφορα καταστήματα μας έδιναν προσφορές οι τιμές ήταν διπλάσιες και τριπλάσιες του κανονικού γιατί οι καταστηματάρχες ήξεραν ότι τα λεφτά θα τα έπαιρναν μετά από 1,5 χρόνο… Τελικά τα πήραμε σε τιμές περίπου 150% του πραγματικού (ευκαιρία!), κι αυτό μόνο και μόνο επειδή ήμασταν πιτσιρικάδες κι είχαμε διάθεση να το ψάξουμε!

      Αυτός είναι και ο λόγος που ποτέ δεν έχω γράψει εδώ μέσα τις κλασσικές καραμέλες, όλοι τα παίρνουν, τα τρώνε κλπ. Όχι γιατί δεν πιστεύω ότι συμβαίνει, αλλά γιατί θεωρώ ότι κάποια ζητήματα είναι πρωτίστως δομικά, αφορούν την κακή οργάνωση και τον ανύπαρκτο σχεδιασμό. Δεν μπορώ να φωνάζω ότι δεν έχουμε νερό ή ότι μου πίνεις το νερό όταν εγώ το ελάχιστο νερό το παίρνω και το ρίχνω σε έναν τρύπιο κουβά.


  5. όλες οι εταιρίες κούριερ (όπως και όλες οι εταιρίες γενικώς) πρέπει να σε κάνουν πελάτη για να σου κόψουν τιμολόγιο απλά σε κάποιες η διαδικασία πέρνει 2 λεπτά και στα ΕΛΤΑ (γιατί το έχω κάνει…κανά μισάωρο) . Για το γιατί δεν έχω ιδέα.

    Το σχολείο υποχρεούται να ζητήσει τιμολόγιο ακόμα και για 2 ευρώ. Είναι ο μόνος τρόπος για να δικαιολογήσει ένα έξοδο και να καταφέρει να επιστρέψει το ποσό στο δάσκαλο. Τα σχολεία δεν είναι αυτοχρηματοδοτούμενα …πρέπει να ακολουθήσουν μια διαδικασία.

    Για αυτό και πολλοί τα πληρώνουν από την τσέπη τους για να γλιτώσουν μια ελεεινά γραφειοκρατική διαδικασία για να πάρουν μερικά ευρώ πίσω.


  6. Χάρη, πάντως αληθινά μην βλέπεις το Βέλγιο σαν προέκταση της Ολλανδίας. Εχει τόση γραφειοκρατία όση η Ολλανδία και ηΓαλλία μαζί -αλλά και πάλι μικρότερη από την Ελλάδα.
    Πλην όμως κάποια πράγματα με κάνουν να αναρωτιέμαι αν το Βέλγιο δεν είναι το μακρύ χέρι των Βαλκανίων στη Δυτική Ευρώπη!!!


    • Ρε, αυτοί οι Φλαμανδοί είναι οι χειρότεροι… Είναι χωριάτες Ολλανδοί! (μπαστουνόβλαχοι!)



Σχολιάστε

