h1

Κόβοντας τον κόμπο…

05/11/2008

Πρόσφατα κοιτάζοντας τα πράγματα στο δωμάτιο αναρωτιόμουν πώς είναι δυνατόν ο χρόνος να πολλαπλασίασε αριθμητικά τις δυο βαλίτσες που είχα κατά την άφιξη μου τόσο ώστε να χρειάζεται να σχεδιάσω πως θα χωρέσουν τα πράγματα σε μερικά πακέτα των 20 κιλών. Απουσία συναισθηματισμού, τα έπιπλα μου φαίνονται σαν να μην είναι φορτισμένα με μνήμες, και το δωμάτιο αυτή τη στιγμή είναι χώρος όχι τόπος. Όλα μοιάζουν αντικαταστάσιμα, από τα μη απαραίτητα θα πάρω μόνο ένα ρολόι που είχα αγοράσει εδώ και το έχω στο κομοδίνο. Άγνωστο πώς, ο πατέρας μου το θυμήθηκε και μου το ζήτησε, «να μου φέρεις το ρολόι, το γουστάρω αυτό το ρολόι».

Το εισιτήριο που έκλεισα πριν από μερικές ημέρες είναι one way, χωρίς επιστροφή. Δεν το έκλεισα εν θερμώ επειδή ξύπνησα ένα πρωί και είπα «φεύγω» παρόλο που αυτό ακριβώς έκανα. Το «φεύγω» ήταν η επικύρωση μιας απόφασης που προετοιμαζόταν για μέρες αναμένοντας την κατάλληλη στιγμή ώστε από σκέψη να γίνει δήλωση και εν συνεχεία πράξη, ας πούμε ότι η αιτία είχε ως αίτημα την αφορμή ώστε να εκδηλωθεί.

Το ακριβές «γιατί» της φυγής προσπάθησα να το σκεφτώ και να το καταλάβω, να το κάνω συνείδηση αλλά τελικά όσο συγκρότηση κι αν κέρδισα η έχασα σκεπτόμενος για τη φυγή πάντα κατέληγα σε ένα συγκεντρωτικό τελικό ερώτημα που έκανα στον εαυτό μου, «θέλεις να μείνεις κι άλλο;» και η απάντηση ήταν πάντα «όχι». Ίσως γιατί όταν ο κόμπος μπερδεύεται περισσότερο και σφίγγει ταχύτερα από ότι λύνεται τότε δεν προσπαθείς άλλο να τον ξεμπερδέψεις, απλά τον κόβεις…

Η επιστροφή λοιπόν έρχεται ομαλά και ως συνέχεια, όχι ως τέλος αλλά ως πέρας, πέρασμα από μια κατάσταση σε μια άλλη. Αυτό και με ικανοποιεί και με χαροποιεί. Δεν έρχομαι στην Ελλάδα γιατί είναι καλύτερα, έρχομαι απλά γιατί το θέλω αυτή τη στιγμή και γιατί μπορώ, αν αύριο δεν θέλω θα ξαναφύγω. Άλλωστε. το dérive είναι κάτι που μάλλον έκανα άφοβα σε πολλά επίπεδα και παρά το γεγονός ότι η λέξη ορίζεται ως «aimless vagabond» είναι ξεκάθαρο ότι το aimless δεν σημαίνει άχρηστο ή χωρίς νόημα, σημαίνει απλά «χωρίς προσχεδιασμένο προορισμό». Έτσι και τώρα, ίσως ο προορισμός είναι προσωρινός, ίσως και μόνιμος αλλά αυτό δεν θα το ξέρω και δεν χρειάζεται να το μάθω πριν ο προορισμός γίνει βιωμένο παρόν, ο προορισμός υπάρχει αυτή τη στιγμή ως επιθυμία κι αυτό είναι αρκετό.

Το ρολόι λοιπόν μετράει ανάποδα και παρόλο που θυμίζει βόμβα δεν είναι, είναι όμως κίνητρο. Τα λέμε Ελλάδα και για όσους δεν κατάλαβαν αυτό είναι απειλή! (40 γελάδια να βόσκουν στο τσιμέντο της Ομόνοιας δεν είναι μικρό πράγμα)

15 Σχόλια

  1. Καλή συνέχεια, λοιπόν. Δεν λέω ούτε επάνοδο , ούτε επιστροφή.


  2. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα! 😉 Ευχαριστώ πολύ!


  3. Δεν έχω ιδέα γιατί γυρνάς, αλλά είμαι σίγουρος ότι ξέρεις τι κάνεις. Πότε έρχεσαι; Πάμε για ποτάκια 🙂


  4. Να μην ρωτήσω αν το σκέφτηκες καλά,
    γιατί προφανέστατα το σκέφτηκες…
    Το θέμα είναι, όταν το σκεφτόσουν, μην είχες πάρει κάτι, κανά ληγμένο ας πούμε…;
    Εγώ 5 μέρες κατέβηκα Κωλοχανείο κι έπαθα αγοραφοβία, αλλεργία και άσθμα μαζί.
    Άντε, πάντως με το καλό.


  5. τα έκανες 40 κιόλας ?


  6. Επιστροφή στην Ελλάδα?????
    Μάλλον λάθος απόφαση…
    Κουράγιο!!!!!!!


  7. Τι λε ρε παιδί μου, un-pistevable, ο Χάρης πίσω στην Ελλάδα….

    Βέβαια χαίρομαι, γιατί ελπίζω να μας δοθεί ευκαιρία να τα πούμε από κοντά (τις δύο άλλες φορές δεν πρόλαβες).

    Επίσης χαίρομαι γιατί αφήνεις ΟΛΕΣ τις επιλογές της ζωής σου ανοιχτές. Να σου πω ένα μυστικό μου – που δεν το κρύβω πια: θα ήθελα πολύ να ζούσα σε ΔΥΟ ή και πολλές χώρες, μαζί με την Ελλάδα. Δέθηκα άλλωστε τώρα πια τη θάλασσα λόγω χειμερινής κολύμβησης που μάλλον αποκλείεται στη δική μου «δεύτερη επιλογή», την Αγγλία…

    Ετσι, προσωπικά θεωρώ την επιλογή σου ενδιαφέρουσα ΝΕΑ ΑΡΧΗ. Κι εμένα επίσης να λαμβάνω το μύνημα πως… πολλά θα γίνουν στο μέλλον, ακόμη και στην Ελλάδα. Με τον Κύριο των Τρελλών Αγελάδων πίσω, άλλωστε… 🙂


  8. την άποψή μου την ξέρεις, αλλά δε θα σου πω πως κάνεις λάθος επειδή αναφέρεις ότι «αυτό θέλεις αυτή τη στιγμή».
    Κι επειδή την έχω πατήσει, γιατί συχνά άφηνα τα πράγματα να με πηγαίνουν (σε άλλη χώρα εν προκειμένω) και λίγες ήταν οι φορές που πήγα εκεί που ήθελα, λέω respect.
    Δλδ τα Χριστούγεννα θα είσαι κάτω; Ωραία. Κι εγώ, για λίγες μέρες!

    Καλό ταξείδι.


  9. καλή συνέχεια λοιπόν κι όπου σε βγάλει! καμιά αγελαδίτσα θα φέρεις; 🙂


  10. !


  11. Θα πρωτοτυπήσω φοβερά γράφοντας «σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά η διαδρομή». Κι εσύ δε λες να σταματήσεις να κινείσαι, μου φαίνεται. 40 γελάδια στην Ομόνοια;;; Ανυπομονώ απαξάπαντος! Καλώς να σε δεχτούμε, cowboy.


  12. Καλη επιστροφη στα πατρεια εδαφη ! Καλημερα και καλο σ/κ harisheiz :)!


  13. και χαίρομαι και όχι, μαζί. χαίρομαι γιατί ο τόπος που ζω, και μιλάω τη γλώσσα του, θα μπολιαστεί με «Ολλανδικό» πνεύμα, ευέληκτο. και όχι, γιατί σε είχα για «πρότυπο». τελευταία διάβασα ότι δεν υπάρχουν, δεν υφίστανται «ελέυθερες» επιλογές, παρά μόνο ανάγκες. και η ανάγκη, δεν χωρίζεται σε σωστή και λάθος. δεν παίζειούτε καν γλωσσικά η σύναψη «σωστή ανάγκη», «λαθος ανάγκη», αστείο δεν ακούγεται? αντίθετα, η ανάγκη είναι γεγονός που δεν αμφισβητείται η αλήθεια του. εύχομαι να το χαρείς, το ταξιδι, τη διαδικασία «κλείνω κεφάλαιο» και να επιστρέφεις στην δεύτερη πατρίδα μου πότε-πότε!


  14. Καλως να μας ερθεις, Χαρη. (Σχετικό το «μας» βεβαια, αφου εισαι στους «απο κατω» εσυ..χεχ^^)

    Κατα βαθος χαιρομαι οταν επιστρεφουν καποιοι απο αυτους που, αν γυριζαν ολοι, δε θα ειχαν και τοσους λογους να εχουν φύγει. (ασε, μην το ξαναδιαβάζεις, δε βγαζει νοημα!)

    Και αλλη μια μικρη παραγραφος που αρχιζει απο καπα..:Ρ


  15. haris,
    greece welcomes you!!
    se kalosorizo kai ego kai anupomono na vrethoume apo konta kai na ta poume!!esu,ego,o kuriakos kai to roloi!!
    les na sanakanoume kai xmas mazi??
    se filok



Σχολιάστε

